Kusligt bra inom

STRATEGI

Branding

WEBBDESIGN

PR

REGI

PRODUKTDESIGN

ILLUSTRATION

MANUS

WEBButveckling

Beskrivning

KÅRP har gett upphov till den egna genren “dödsdisco”.

En musikstil som tydligen är tillräckligt intressant för att de 2020 skulle vinna det prestigefulla Manifestpriset för sitt debutalbum “Album I”.

De har sedan starten byggt en image höljd i mystik, med konstnärlig fingertoppskänsla. Deras musik har spelats flitigt både i och utanför Sverige.

Bandet har uppmärksammats av bl.a H&M, P3, Gaffa, GP, DN, P4, Weekday, P1 och SVT.

Sedan dag två har Spöket funnits vid vår sida och skapat diverse content. Den här kampanjen visar deras brilljans.
”Spöket är som en bonusmedlem i bandet. Vi utvecklas ständigt konstnärligt i vårat samarbete med dem. Att de kan göra allt ifrån pressmeddelanden till musikvideor för att det finns enormt mycket utrymme för spännande idéer.” KÅRP
FYSISKTUTSKICK
Direktutskick med
undergroundestetik
För releasen av KÅRP:s debutalbum Album I tog Spöket fram ett annorlunda pressutskick. Istället för vanliga bilder och en medioker intervju paketerades utskicket i form av en utredning värdig CIA eller FBI. Med imitationer av äkta förhörsprotokoll och utredningsbeskrivningar gjordes pressmeddelandet och intervjun mer intressant för journalister.
KAMPANJRESULTAT
PUBLIKATIONER
10+
RÄCKVIDD
660 000+
Vill du veta mer om caset eller behöver du en kusligt bra idé till ditt nästa projekt?
NYTT PROJEKT?

Tobias Müller
tobias@spoketdreamlab.se
073-948 65 26

KÅRP
LEFT
HANDED

PR

KAMPANJSTRATEGI

MUSIKVIDEO

SOCIALA MEDIER

REGI

Cover art

GRAFISK DESIGN

GÖTEBORGSKOOPERATIVET FÖR INDEPENDENT LIVING
CP-FRIA
‍‍ZONER

idÉ

Koncept

FILM

KAMPANJSTRATEGI

REGI

WEBBDESIGN

BRANDING

ILLUSTRATION

PR