Kusligt bra inom

STRATEGI

Branding

WEBBDESIGN

PR

REGI

PRODUKTDESIGN

ILLUSTRATION

MANUS

WEBButveckling

Beskrivning

KÅRP har gett upphov till den egna genren “dödsdisco”.

En musikstil som tydligen är tillräckligt intressant för att de 2020 skulle vinna det prestigefulla Manifestpriset för sitt debutalbum “Album I”.

De har sedan starten byggt en image höljd i mystik, med konstnärlig fingertoppskänsla. Deras musik har spelats flitigt både i och utanför Sverige.

Bandet har uppmärksammats av bl.a H&M, P3, Gaffa, GP, DN, P4, Weekday, P1 och SVT.

Spöket skapar ständigt magi för oss och lycka förmedla precis det vi vill.
”Den här musikvideon spelades in i en nedgången gammal fabrikslokal utanför Göteborg. En drömplats som gjorde mystik till estetik”
LOS ANGELES HYPE
Half fake it til
you fully make it
En billboard med KÅRP på i L.A
I mars 2020 åkte KÅRP på sin första spelning i början av en turné. Första stoppet är Los Angeles. På en branschspelning inför Oskarsgalans ekade dödsdisco i drömmarnas stad.

För att bygga mystiken kring KÅRPs närvaro i staterna så valde vi att bygga hypen kring vistelsen med fotorealistiska billboards.

SOCIALA MEDIER

Alla gillar en vinnare.

Posters på KÅRP i New York

Under bandets vistelse i USA bad vi medlemmarna skicka så mycket foton som möjligt för att kunna uppdatera live-content så ofta som möjligt i sociala medier.

Stories för dödsdiscofans
KÅRP gör mörk och mystisk elektronisk musik. En guldådra för att skapa snyggt content.
KAMPANJRESULTAT
PUBLIKATIONER
9+
RÄCKVIDD
320 000+
LYSSNADE MINUTER FÖRSTA VECKAN
100 000+
MEDIARAPPORTERING
Vill du veta mer om caset eller behöver du en kusligt bra idé till ditt nästa projekt?
NYTT PROJEKT?

Tobias Müller
tobias@spoketdreamlab.se
073-948 65 26

MOMENTO FILM
WAR
‍‍FOOT PRINT

IDE & KONCEPT

WEBBDESIGN

WEBBUTVECKLING

GRAFISK PROFIL

FILM

3D

Göteborg & c/o
GBG
TALKS

idÉ

Koncept

FILM

KAMPANJSTRATEGI

REGI

WEBBDESIGN

LOGOTYP