Kusligt bra inom

STRATEGI

Branding

WEBBDESIGN

PR

REGI

DESIGN

MANUS

WEBButveckling

Beskrivning

Raggarbil + gnällspikar = sant

Kan man förändra världen med en högtalare och en raggarbil? Oklart. Men man kan försöka.

Därför byggde vi en skitstor högtalare som vi monterade ovanpå, just det, en raggarbil.

Resultatet kallade vi Gnällspeakern och den blev GIL:s sätt att få personer med funktionsnedsättning att höras.

ANNONSTAVLOR
Annonstavlor med
riktigt CP-blod.
”Vi har använt oss av “CP” i många kampanjer som ett sätt att desarmera vårt motstånd. Det har varit en språklig rockad som funkat bra för oss. Den här gången grävde vi ännu djupare i fördomarnas träsk i jakten på ett sätt att bekämpa dem utan att bli skitnödiga.

GIL har arbetat med Spöket sedan 2019. Precis som oss har de en förkärlek för det gränslösa, och ett punkigt förhållningssätt till kommunikation. De lyckas förmedla viktiga insikter på ett djärvt och kreativt sätt.” Anders Westgerd, vd, GIL
Kraften finns hos massan
För att nå ut med kampanjen i sociala medier gjorde vi levande med foto, animationer och kortare klipp från kampanjfilmen. Fint va?
GNÄLLHEMSIDA

På kampanjsidan kunde vi förklara budskapet med fler ord och fina bilder.

Med hårda ord förmedlade vi ett viktigt budskap. Ibland är det så lösningen ser ut för att nå ut.

BESÖK
SIDAN

Hemsidan cpblodigtallvar.se ger dig möjlighet att se hur personer med funktionsvariation ser på Göteborgs stad och hur GIL tycker att kommunen ska förbättra den dåliga tillgängligheten i Göteborg.

Vill du veta mer om caset eller behöver du en kusligt bra idé till ditt nästa projekt?
NYTT PROJEKT?

Tobias Müller
tobias@spoketdreamlab.se
073-948 65 26

GIL
CRIPPLE CRAP
‍‍WIPES

PR

KAMPANJSTRATEGI

FILM

SOCIALA MEDIER

REGI

PRODUKTDESIGN

BRANDING

MOMENTO FILM
WAR
Footprint

idÉ

Koncept

3D

KAMPANJSTRATEGI

WEBBDESIGN

BRANDING