Kusligt bra inom

STRATEGI

Branding

WEBBDESIGN

REGI

PRODUKTDESIGN

ILLUSTRATION

MANUS

WEBButveckling

Beskrivning

Göteborg & co önskade sig en kampanj som uppmärksammade stadens olika stadsdelar. Vi insåg snabbt att det inte är de geografiska platserna som främst väcker känslor, utan människorna som bor där. GBG Talks skapar möten mellan människor som aldrig tidigare setts. I sämsta fall får de en upplevelse tillsammans med en annan människa - i bästa fall en vän för livet.

För att lära känna varandra fick deltagarna ställa frågor med hjälp av förskrivna frågekort. Det gick snabbt från enkla och vardagliga frågor till djupa och känslomässiga.

ANNONSTAVLOR
Inkluderande event
på Göteborgs Centralstation
Förutom att filma verkliga möten gjorde vi ett event på Göteborgs centralstation. Där fick människor möjlighet att lära känna främlingar med hjälp av samma frågekort. Det var kö en hel helg.
SOCIALA MEDIER

Folk är generellt nyfikna på varandra.

Kampanjen vann Swedish Content Awards i kategorin "Offentlig sektor/Samhällsinformation.

Enkla frågor, mäktigt innehåll.
Från "Vad tror du att jag heter?" till "Vad är du mest rädd för i livet?". Frågorna var både djupa och/eller enkla. Ungefär som livet i övrigt.
CRIPPLE HEMSIDA

En hemsida som får främlingar att mötas

På hemsidan kan man ta del av alla filmade samtal i sin fulla längd. Binge watching för den nyfikne

KAMPANJRESULTAT
PUBLIKATIONER
3+
RÄCKVIDD
750 000+
SAMTAL
100+
Vill du veta mer om caset eller behöver du en kusligt bra idé till ditt nästa projekt?
NYTT PROJEKT?

Tobias Müller
tobias@spoketdreamlab.se
073-948 65 26

KÅRP
LEFT
HANDED

PR

KAMPANJSTRATEGI

MUSIKVIDEO

SOCIALA MEDIER

REGI

Cover art

GRAFISK DESIGN

KVADRAT/KVADRAT
KVADRAT/
KVADRAT

Koncept

ILLUSTRATION

WEBBUTVECKLING

GRAFISK PROFIL

WEBBDESIGN

LOGOTYP