Kusligt bra inom
Beskrivning
Ett toalettpapper som krossar fördomar, är det möjligt? Ja, det verkar så.
När pandemin var ung hamstrades toalettpapper världen över. Alla hade panik, förutom papperstillverkarna. Ingen gick ju på toaletten oftare bara för att det var pandemi.
Men eftersom produkten var på allas läppar valde vi att lägga oss mitt i händelsernas centrum genom att lansera Cripple Crap Wipes – ett toalettpapper fullklottrat med fördomar som hör hemma i toan.
Toalettpappret finns att köpa på Fotografiska i Stockholm, Röhsska i Göteborg och nominerades för Svenska Designpriset och Publishingpriset.
När nyhetsmedier bara fokuserar på en sak är det ännu svårare än vanligt att ta sig igenom bruset. Därför valde vi att göra en kampanj som låg nära nyhetsrapporteringen. Att köra ett toalettpapper när det råder toalettpapperskris är att placera sig mitt i händelsernas centrum.
Dessutom tog vi fram en lekfull hemsida med ett utbildande budskap om hur man går tillväga för att vara en fördomskämpe. Ett quiz och en massa nödvändig information.
”Kampanjen kröntes genom att vi instiftade Stora toalettpriset – priset som belönar restauranger som har toaletter som inte bara är tillgängliga för funkisar, utan också är framtagna med snygg design i åtanke."
Tobias Müller
tobias@spoketdreamlab.se
073-948 65 26